9 Şubat 2008 Cumartesi

sultan aşure (kestaneli)


OKTAY USTA'YA AİT LEZZETLİ TARİFLERDEN BİRİ.....

(OSMANLI SARAY MUTFAĞI'NDAN)

"SULTAN AŞURE"(KESTANELİ AŞURE)
Bu aşure tarifi ile birlikte; bu yıl üçüncü kez aşure yapmış oldum. Yayımlamış olduğum, diğer tariflerim Klasik Aşûre ve Portakallı Aşûra Tatlısı reçetelerinden sonra; denediğim bu üçüncü tarif ise, Osmanlı Saray Mutfağı’na ait “SULTAN AŞURE” olmuştur. Böylelikle; içinde bulunduğumuz mübarek Muharrem ayı, geleneksel tatlarla, mutfakta da yâd edilmiş olundu. Bu tarif, gerek Oktay Usta’nın tüm kitaplarındaki ve internetteki diğer tariflerini çok beğendiğim ve severek uyguladığım için ve gerekse Osmanlı Saray Mutfağı ve Mutfak Kültürü'ne özel ilgi duyduğum için; ayrıca da kestaneli oluşu ile sıra dışı bir aşure tarifi olduğu için hemen dikkatimi çekmişti. Orijinal tarifi Samanyolu TV’de Oktay Usta’nın programı “Yeşil Elma” da seyredince hemen ajandama not aldım. Genel bilgi mahiyetinde; Oktay Usta’ya ait web sitelerinden birisinin linkini de ekliyorum. :>>
http://oktayusta.blogcu.com/6202281

Aşağıda yazılı olan tarif her ne kadar Oktay Usta'ya ait orijinal tarif ise de; her zaman yaptığım gibi, yine bu tarifi de biraz değiştirerek kendi hâyal gücüme göre yorumlayıp uyguladım. Şöyle ki; Kuru üzüm ve kayısı yerine kestane miktarını fazlalaştırarak pişirdim. Sütlü nişasta ile aşurenin kıvamını bağladıktan sonra; kâselere taksim ettim. Üzerine ise çamfıstığı yerine; kuşüzümü, bol tarçın ve en onun üzerine de biraz meyve şekerlemesi serptim. Tekrar biraz gülsuyu gezdirdim. En üste ise bol miktarda esmer susam kavurup serpiştirdim…

Oktay Usta'ya ait orijinal tarif ise:>>
***********************************
“MALZEMELER:
500 gr buğday
1 su bardağı nohut
2 su bardağı süt
1 su bardağı kuru fasulye
1 kâse kuru üzüm
1 kâse kuru kayısı
1 kâse incir
1 su bardağı pirinç
1 çay bardağı gülsuyu
1 kâse ceviz
1 kâse kuşüzümü
1.5 kg toz şeker
1 nar
3 çorba kaşığı nişasta
1 elma
1 portakal
1 haşlanmış mısır
1 kâse kestane
tarçın
çam fıstığı

HAZIRLANIŞI:
İlk olarak tencereye 10 su bardağı su alınır. Üzerine pirinç ilave edilerek bir süre haşlanır. Daha sonra haşlanmış buğday ve tozşeker eklenir. Kaynayınca haşlanmış nohut ve kuru fasulye ilave edilir. Daha sonra incir başka bir tencerede kaynayan suda bir süre bekletildikten sonra alınarak tencereye katılır. İncirin haşlandığı suda küp doğranmış kayısılar da bir süre haşlanır ve tencereye eklenir. Aynı suda kuru üzüm de haşlanarak suyuyla beraber ilave edilir. Haşlanmış kestane ve mısır ilave edilir. İçine portakal kabuğu rendesi ilave edilir. Kıvamını bağlamak için nişasta , 2 su bardağı süt ve gülsuyuyla çırpılarak tencereye azar azar ilave edilir. En son elmalar ufak küp doğranarak eklenir. Pişince ocaktan alınır. İlk sıcaklığı çıkınca ceviz, nar ve fındıkla ya da istenen kuru yemişlerle süslenir.”
***************************************

apfelstrudel

  APFELSTRUDEL (ELMALI STRUDEL)